Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBrueggemann Taylor, Amber E.
TitelDiagnostic assessment of learning disabilities in childhood.
Bridging the gap between research and practice.
QuelleNew York, NY u.a.: Springer (2014), XIII, 254 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheContemporary issues in psychological assessment
BeigabenIllustrationen; Literatur- und URL-Angaben S. 239-252
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN1-493-90334-9; 978-1-493-90334-4
DOI10.1007/978-1-4939-0335-1
SchlagwörterBeobachtung; Methode; Entwicklungsstörung; Kognitive Entwicklung; Diagnostik; Diagnostischer Test; Frühdiagnostik; Leistungsschwäche; Unterdurchschnittliche Leistung; Lernschwierigkeit; Rechenschwäche; Intervention
AbstractDiagnosing learning disabilities (LD) in children has never been an easy task. The multiple approaches in use complicate the assessment process, raising the risk of young students getting the wrong services, or none at all. It is clear that more accurate diagnosis and classification methods are needed to advance the prevention and treatment of difficulties in reading and mathematics. The book takes important steps to cut through the confusion. This timely resource weighs the strengths and weaknesses of commonly used assessment methods including the aptitude-achievement discrepancy, cognitive processing, RTI [Response to intervention], and low achievement approaches, and introduces the author's academic impairment model as a promising alternative. A chapter on comorbid disorders in students with LD guides readers in the fine points of differential diagnosis. And to make the coverage especially practical, the book's features link the theoretical to the real-world practice of LD assessment, among them: Overviews of LD identification and definitions; Analysis of widely used diagnostic approaches with strengths and weaknesses; Examples of assessment protocols and report writing; Case examples illustrating diagnostic issues; Q&A sections with leading experts in the field; Useful summaries, appendices, and resource links. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2014/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: