Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLeighton, Jacqueline P.; Gierl, Mark J.
TitelThe learning sciences in educational assessment.
The role of cognitive models. 1. paperback ed.
QuelleNew York, NY: Cambridge Univ. Press (2014), V, 270 S.Verfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-521-12288-0; 978-0-521-12288-7
SchlagwörterVergleichsuntersuchung; Kognitionswissenschaft; Kognitiver Prozess; Lerndiagnostik; Lernstandserhebung; Schüler; Leistungsbeurteilung; Schülerleistung; Kognitives Lernen; Lernforschung; Lerntheorie; Forschendes Lernen; Datenerfassung; Lesefertigkeit; Lesekompetenz; Mathematische Kompetenz; Mathematisches Denken; Messverfahren; Wissenschaftsverständnis; Leistungsmessung; Statistische Methode
AbstractThere is mounting hope in the United States that federal legislation in the form of "No Child Left Behind" and the "Race to the Top" fund will improve educational outcomes. As titanic as the challenge appears to be, however, the solution could be at our fingertips. This volume identifies visual types of cognitive models in reading, science, and mathematics for researchers, test developers, school administrators, policy makers, and teachers. In the process of identifying these cognitive models, the book also explores methodological or translation issues to consider as decisions are made about how to generate psychologically informative and psychometrically viable large-scale assessments based on the learning sciences. Initiatives to overhaul educational systems in disrepair may begin with national policies, but the success of these policies will hinge on how well stakeholders begin to rethink what is possible with a keystone of the educational system: large-scale assessment. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2014/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: