Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKayi-Aydar, Hayriye
TitelScaffolding language learning in an academic ESL classroom.
QuelleIn: ELT journal, 67 (2013) 3, S. 324-335
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8290; 0307-8337; 0951-0893; 1477-4526
DOI10.1093/elt/cct016
SchlagwörterEmpirische Forschung; Unterrichtsmitschau; Interaktion; Methodik; Englisch als Zweitsprache
AbstractThis study investigated how ESL learners in an academic oral skills class sought, responded to, and directed scaffolding across various classroom interactions, and how power relations affected scaffolding. The scaffolding episodes in three different types of classroom discourse were identified, analysed recursively, and interpreted within the broader class context using other data sources. The findings demonstrated that student and teacher questions scaffolded language learning and use, and positively affected students' participation during teacher-led whole class interactions. However, scaffolding did not occur or mostly failed in small group work and student-led discussions as power struggles among students were dominant and students were less responsive with their peers. Implications and suggestions for effective scaffolding in ESL classrooms are discussed. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: