Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWaring, Hansun Zhang
TitelDoing Being Playful in the Second Language Classroom.
QuelleIn: Applied linguistics, 34 (2013) 2, S. 191-210Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1477-450X
DOI10.1093/applin/ams047
SchlagwörterEmpirische Forschung; Identität; Spiel; Interaktion; Humor; Englisch als Zweitsprache
AbstractMuch work on classroom interaction has been devoted to the IRF or IRE structure as well as pair or group work. Relatively little is known about less "legitimate" moments such as humor or off-task talk, and existing studies on playful interaction have been limited to EFL or foreign language classrooms. Based on 16 hours of videotaped interactions from eight different adult ESL classrooms, the author provides a conversation analytic account of how participants mobilize identity as a key resource for doing being playful. In particular, he shows that it is through ascribing, displaying or invoking situational, relational, and personal identities that the participants manage to enter an alternative universe unfettered by the roles and the setting of the classroom. Under the mask of play, the learners perform a range of subversive acts and experience the equality and contingency of conversation. Findings of this study contribute to illuminating the nature of pragmatic play and provide further empirical support for the legitimacy and utility of playful talk in language learning from a previously unexamined context (i.e., ESL classrooms). (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: