Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTreutlein, Anke; Landerl, Karin; Schöler, Hermann
Titel(Frühe) Schrifteinführung im Englischunterricht - Überlegungen zu Zeitpunkt und Methode auf Grundlage von psycholinguistischen Studien.
QuelleIn: Zeitschrift für Fremdsprachenforschung, 24 (2013) 1, S. 3-27Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang
Sprachedeutsch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0939-7299
SchlagwörterEmpirische Forschung; Grundschule; Methodik; Geschriebene Sprache; Psycholinguistik; Schriftsprache
AbstractIn elementary school, foreign language learning (dominantly English) is common in German-speaking countries and has a strong focus on verbal communication during the early years. It is, however, controversially discussed whether or not written skills should be taught as well, when exactly they should be introduced, and what method of teaching is most adequate. Empirical findings from psycholinguistic studies are important in order to develop evedence-based methods of best practice. In the current review the authors focus on word recording skills and discuss research investigating the impact of early contact on written English and findings on the interference of the native language orthography. They also present evidence on recording strategies among English native speakers as well as among German learners of English, and their experience-based developmental changes. The main conclusion based on this review is that the teaching of English orthography to German learners should follow a systematic approach based on the particular orthographic structure of words. (Verlag, adapt).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2014/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Zeitschrift für Fremdsprachenforschung" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: