Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRezat, Sebastian
TitelThe textbook-in-use: students' utilization schemes of mathematics textbooks related to self-regulated practicing.
QuelleIn: ZDM : mathematics education, 45 (2013) 5, S. 659-670
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690; 1863-9704
DOI10.1007/s11858-013-0529-z
SchlagwörterSchulbuch; Mathematikunterricht; Entwicklung; Nutzung; Praxis; Verwertung
AbstractThis paper presents a qualitative study on how students make use of their mathematics textbooks for practicing. The study was carried out in two German secondary schools with 74 students (44 in 6th and 30 in 12th grade). Students' utilization of textbooks for practicing is analyzed using the theoretical framework of instrumental genesis. The results indicate that students' choices of contents from the book for practicing can be categorized into three utilization schemes: position-dependent practicing, block-dependent practicing, and salience-dependent practicing. In terms of position-dependent practicing the relative position of the textbook's contents to teacher-mediated sections guides the students' choice. Block-dependent practicing relates to the use of contents from the book that belong to particular blocks. Finally, salience-dependent practicing is a utilization scheme of the book where students' choice is guided by perceptual salience of the book contents. These findings both show how textbook users are influenced by the way mathematics is presented in textbooks and provide insights into students' conceptions of practicing mathematics.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2014/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM : mathematics education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: