Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStetzer, McKenzie R.; Van Kampen, Paul; Shaffer, Peter S.; McDermott, Lillian C.
TitelNew insights into student understanding of complete circuits and the conservation of current.
QuelleIn: American journal of physics, 81 (2013) 2, S. 134-143
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-9505; 1943-2909
DOI10.1119/1.4773293
SchlagwörterTestaufgabe; Lernschwierigkeit; Physik; Physikunterricht; Stromkreis
AbstractThe research reported in this paper represents an in-depth examination of the finding from an earlier investigation that university students often do not develop a functional understanding of the concept of a complete circuit. Participants in this study included undergraduates in introductory and upper-division physics courses as well as graduate teaching assistants. Although the concept of a complete circuit is covered in the standard undergraduate curriculum, students in all three groups had difficulty in applying this concept to single-loop, resistive circuits. Students frequently did not apply the conservation of current when analyzing circuits containing more than one battery. Certain basic conceptual difficulties spanned all of the populations and even persisted after instruction in upper-division courses that involved analog electronics. 2013 American Association of Physics Teachers.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Osnabrück
Update2014/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American journal of physics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: