Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDobras, Radenko; Dragosavljevic, Proko; Vuckovic, Igor; Gadzic, Aleksandar; Lepir, Dusko
TitelUticaj eksperimentalnog programa motivacije na motoricke sposobnosti ucenika.
Paralleltitel: The impact of the motivational intervention on students' motor abilities.
Gefälligkeitsübersetzung: Der Einfluss von experimentellen Motivationsprogrammen auf die motorischen Fähigkeiten von Schülern.
QuelleIn: Physical culture, 67 (2013) 1, S. 24-32
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; serbisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0350-3828; 2217-947X
DOI10.5937/fizkul1301024D
SchlagwörterUnterrichtsbeobachtung; Motivationspsychologie; Motorik; Test; Schüler; Lernmotivation; Motivation; Differenzierung; Unterrichtsmethode; Gewandtheit; Kraft (Physiol); Schnelligkeit; Sport; Sportmotorik; Sportpädagogik; Sportunterricht; Entwicklung; Geschlechtsspezifik; Koordination; Leistung
AbstractThe Object of the present study was primary school students' motivation in physical education classes. The Study aim was to test genuine motivational program in physical education classes and assessment of its contribution to improvement of motor abilities and decrease of truancy. The Participant sample was made of two classes from each grade of primary school: sixth, seventh and eighth (N=127; 63 boys and 64 girls) for the experimental group and the same number of classes in the control group (N=128; 70 boys and 58 girls). The assessment of the motor abilities has been done at the beginning and at the end of the experimental treatment, which lasted for whole second semester, 17 weeks, and two school hours per week. We have applied earlier verified tests that estimate coordination, flexibility, strength and speed. The number of truancy from physical education classes has been recorded at the end of first semester and at the end of the experiment. Apart from descriptive statistics, we utilised T-test for independent samples and Mann-Whitney test. The students from the experimental group had significantly larger improvement of motor abilities than students from the control group are. At the same time, they had significantly less truancies. Verf.-Referat.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2014/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Physical culture" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: