Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLesaux, Nonie K.; Harris, Julie Russ
TitelChildren from low-income and non-English speaking families in the US.
Gefälligkeitsübersetzung: Kinder aus Niedrigeinkommen- und nicht englischsprachigen Familien in den USA.
QuelleIn: Jahrbuch der Schulentwicklung, (2013) 17, S. 130-149Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0173-4210
SchlagwörterForschung; Schulpolitik; Schulreform; Schüler; Curriculum; Sprachkompetenz; Unterrichtssprache; Englisch; Lesekompetenz; Schreibkompetenz; Sozioökonomische Lage; Leistungsmessung; Rechenschaftslegung; USA
AbstractThis chapter describes key issues related to the literacy development of U.S. children growing up in low-income and/or non-English speaking homes. The focus is specifically on the case of reading development and difficulties among this population. While educational reform efforts target various academic areas, advanced reading skills are necessary to access the school curriculum across grade levels and disciplines, and thus, understanding this cornerstone development process may guide the needed changes to better serve these academically vulnerable populations [...]. The authors begin this chapter by providing a brief portrait of the current U.S. education context, reviewing key policies that influence the educational experiences of this population. The next section provides a review of recent research on the reading development of children from non-English speaking and low-income households. Then, guided by the press to address the issues highlighted by the research review, they outline the ways in which current understandings of reading development of these academically vulnerable populations can be leveraged to better design assessment and instruction practices. The authors close with questions for future research. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2013/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Jahrbuch der Schulentwicklung" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: