Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPolachek, Solomon W.; Das, Tirthatanmoy; Thamma-Apiroam, Rewat
InstitutionForschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
TitelHeterogeneity in the production of human capital.
Gefälligkeitsübersetzung: Heterogenität bei der Produktion von Humankapital.
QuelleBonn (2013), 59 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheIZA discussion paper. 7335
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterKognitive Kompetenz; Persönlichkeitsmerkmal; Soziale Herkunft; Bildungsertrag; Bildungsabschluss; Humankapital; Einkommenseffekt; Humankapitaltheorie; Lohnhöhe; Produktionsfunktion; Heterogenität; Mann; Schwarzer; Weißer; USA
AbstractWe derive a tractable nonlinear earnings function which we estimate separately for each individual in the NLSY79 data. These estimates yield five important parameters for each individual: three ability measures (two representing the ability to learn and one the ability to earn), a rate of skill depreciation, and a time discount rate. In addition, we obtain a population wide estimate of the rental rate of human capital. To illustrate heterogeneity in the production of human capital, we plot the distribution of these parameters along with NLSY79 reported AFQT scores. By utilizing these parameters, we are able to verify a number of heretofore untested theorems based on the life-cycle human capital model. In addition, we are able to show how these human capital production function parameters relate to cognitive ability, personality traits, and family background. Among our results, we find: Black-white differences in ability are smaller than those exhibited in standardized tests. Blacks have higher time discount and skill depreciation rates than whites. Individuals with higher time discount rates and greater rates of skill depreciation have fewer years of school. Individuals with both a high internal locus of control and self-esteem exhibit greater ability, lower skill depreciation, and smaller time discount rates. Individuals inclined towards depression have higher time discount rates. Agreeable, open, conscientious and extrovert individuals have a greater ability to learn but not necessarily a greater ability to earn. Neurotic individuals have a lower ability to learn. Higher parental education is associated with a greater ability to learn, lower skill depreciation, and a smaller time discount rate. Educational stimuli, such as growing up in a household that subscribed to magazines, are associated with higher ability. Conversely, growing up poor is associated with lower ability. (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2015/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: