Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLi, Jun
TitelPre-vocational education in Germany and China.
A comparison of curricula and its implications.
Gefälligkeitsübersetzung: Vor-berufliche Ausbildung in Deutschland und in China. Ein Vergleich der Curricula und deren Implikationen.
QuelleWiesbaden: Springer VS (2013), XV, 178 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheResearch
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-531-19439-4; 978-3-531-19440-0
DOI10.1007/978-3-531-19440-0
SchlagwörterVergleichende Forschung; Schulforschung; Lehrer; Curriculum; Curriculumentwicklung; Lehre; Geschichte (Histor); Entwicklungsland; Lehrgang; Berufsschule; Hochschulschrift; Praxisbezug; Asien; China; Deutschland; Ostasien
Abstract"The school-to-work transition has been an important topic in the fields of education and sociology research in the past few years. Pre-vocational education, which takes place during lower-secondary school and aims to facilitate the school-to-work transition, is of critical significance in introducing the participants to the world of work and/or in preparing them for entry into further vocational education programs. With a strong comparative nature, the author presents this systematic investigation of the pre-vocational education in Germany and China and analyzes their curricula of pre-vocational education. By combining the methods of content analysis and teacher interview, the author offers an in-depth perspective into the realms of pre-vocational education and reveals the divergences between the prescribed curriculum and the enacted curriculum. The findings also relate closely to an intensively discussed issue in the sociology of education in the past few years, namely the issue of knowledge and its status, function and forms in the school education today." (publisher's description).
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2014/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: