Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Shamir, Adina (Hrsg.); Korat, Ofra (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Technology as a support for literacy achievements for children at risk. |
Quelle | Dordrecht u.a.: Springer (2013), VI, 238 S.
PDF als Volltext |
Reihe | Literacy studies. 7 |
Beigaben | Illustrationen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 94-007-5118-4; 978-94-007-5118-7 |
DOI | 10.1007/978-94-007-5119-4 |
Schlagwörter | Empirische Untersuchung; Fallstudie; Metaanalyse; Kommunikation; Frühe Kindheit; Risikokind; Hypermedia; Medieneinsatz; Mediennutzung; Multimedia; Videofilm; Benachteiligtenförderung; Kindergarten; Schuljahr 03; Schuljahr 07; Grundschule; Lernschwierigkeit; Computerprogramm; Computerspiel; Elektronisches Buch; Leseschwäche; Märchen; Spracherwerb; Sprachförderung; Leseförderung; Lesenlernen; Leseverstehen; Rechenschwäche; Rechnen; E-Learning; Sprachbehinderung; Sonderpädagogik; Notebook; Benachteiligter Jugendlicher; Benachteiligtes Kind; Israel; USA |
Abstract | Presenting cutting-edge studies from various countries into the theoretical and practical issues surrounding the literacy acquisition of at-risk children, this volume focuses specifically on the utility of technology in supporting and advancing literacy among the relevant populations. These include a range of at-risk groups such as those with learning disabilities, low socioeconomic status, and minority ethnicity. Arguing that literacy is a key requirement for integration into any modern society, the book outlines new ways in which educators and researchers can overcome the difficulties faced by children in these at-risk groups. It also reflects the rapid development of technology in this field, which in turn necessitates the accumulation of fresh research evidence. (Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2013/3 |