Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRogers, N. Jeff; LeCompte, Laurie; Plumly, Vanessa
TitelArticulating the Curriculum through Cultural Themes: A Literacy and Genre Approach to Teaching Protest, Rebellion, and the Reevaluation of the Past.
QuelleIn: Die Unterrichtspraxis - teaching German, 45 (2012) 1, S. 40-52
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Anmerkungen 3
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1756-1221
DOI10.1111/j.1756-1221.2012.00117.x
SchlagwörterKultur; Gesellschaft; Film; Methodik; Deutsch als Fremdsprache; Geschichte (Histor); Politik
AbstractConceived of as a response to the 2007 MLA Report on the state of foreign language teaching and learning in the United States, this article takes up some of the report's recommendations and puts them into practice. The first part of the article offers a response to current debates concerning foreign language programs and lays the conceptual foundation for a unit intended to help bridge the gap between second and third year courses in German Studies. This is followed by a pedagogical unit developed around Gregor Schnitzler's (2002) comedy thriller, Was tun, wenn's brennt? The film provides material for students of German to explore the idea of Vergangenheitsbewältigung ('coming to terms with the past') beyond the context of the Nazi period, focusing instead on post-war periods of German history. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Die Unterrichtspraxis - teaching German" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: