Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHouat, Nassira
TitelImplementing a Wiki Collaborative Writing Project In a Blended Course.
QuelleIn: Teaching English as a second or foreign language, 16 (2012) 3, 13 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 7; Literaturangaben; Tabellen 2
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1072-4303
SchlagwörterEmpirische Forschung; Digitale Medien; Multimedia; Lehrerausbildung; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Französischunterricht; Schreiben; Kollaboration; Hochschule; Blended Learning; Marokko
AbstractThis article analyzes various aspects of the appropriation of technology by students in a master's program in didactic and educational technology at Mohammed the First University Faculty of Letters, Oujda, Morocco. The students belong to both the English and French departments and are trained to be language teachers who will use educational technology in teaching their language courses. The study explores the extent to which a blended course implemented using a wiki for a collaborative writing project in the Claroline LMS environment can be considered as a precursor of pedagogical innovation in our faculty. Furthermore, the study seeks to show how platform tools such as wikis and forums can facilitate collaboration, improve autonomy, and develop a sense of classroom community. Two kinds of studies and platform data, as well as platform statistics, showed a positive perception and satisfaction from the students towards this innovative pedagogical environment. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching English as a second or foreign language" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: