Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enReichert, Tetyana; Liebscher, Grit
TitelPositioning the Expert: Word Searches, Expertise, and Learning Opportunities in Peer Interaction.
QuelleIn: The modern language journal, 96 (2012) 4, S. 599-609Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0026-7902
SchlagwörterEmpirische Forschung; Interaktion; Lernen; Konversation; Peer Group; Wortwahl
AbstractThe goal of this article is to further our understanding of how learning opportunities are created in interactions. Based on a conversation analysis of peer interactions of foreign language learners, we investigate how the negotiation of expert positions among these learners affects this process. The focus of the analysis is on the relationship between the conversation analytic notion of "doing-being-an-expert" and learning in the context of word searches. We challenge the fixed notions of expert and novice and highlight the roles of interpersonal context, tools, and positioning in the negotiation of expertise. Drawing on the socio-interactionist notion of situating learning in interaction, we argue that there is a link between the negotiation of expert positions and opportunities for learning. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The modern language journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: