Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOng, Kok Chung; Chan, David K. K.
TitelTransnational higher education and challenges for university governance in China.
QuelleIn: Higher education policy, 25 (2012) 2, S. 151-170Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0952-8733; 1740-3863
DOI10.1057/hep.2012.2
SchlagwörterAuslandsbeziehungen; Hochschulsystem; Ausland; China
AbstractHigher education in China is currently undergoing a process of re-orientation. This paper focuses specifically on the development of transnational higher education (TNHE) in China over the last decade, as well as its implications for university governance. Major features of TNHE programmes in China will be explored, and a corresponding typology will be presented. We argue that in the face of the fast expanding activities of TNHE, the common irregularities in programme operation, and the less effective and efficient mechanism of quality assurance, may well be the major challenges for university governance in China. Structural reform in university governance is desirable, particularly in terms of empowering the non-public sector in Chinese higher education and of separating the role of the Party from academic administration. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2013/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: