Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGarfield, Joan; Delmas, Robert; Zieffler, Andrew
TitelDeveloping statistical modelers and thinkers in an introductory, tertiary-level statistics course.
QuelleIn: ZDM : mathematics education, 44 (2012) 7, S. 883-898
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690; 1863-9704
DOI10.1007/s11858-012-0447-5
SchlagwörterLehre; Zufall; Statistik; Ereignis; Modellierung; Simulation
AbstractWhile models are an important concept in statistics, few introductory statistics courses at the tertiary level put models at the core of the curriculum. This paper reports on a radically different approach to teaching statistics at the tertiary level, one that uses models and simulation as the organizing theme of the course. The focus on modeling and simulation - along with inference - was facilitated by having students use TinkerPlots (TM) software for all modeling and analysis. Results from a 3-month teaching experiment suggest that a course focused on modeling and simulation through randomization and resampling methods in which students learn to think using a powerful and conceptual modeling tool can foster ways of thinking statistically. Furthermore, such an approach seems to help students develop experiences with and appreciation for the science and practice of statistics.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2013/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM : mathematics education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: