Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJakobs, Monika
TitelWarum Religionspädagogik auch Inklusionspädagogik sein muss.
QuelleIn: Glaube und Lernen, 27 (2012) 2, S. 153-163Verfügbarkeit 
Sprachedeutsch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0179-3551
SchlagwörterIntegrative Pädagogik; Inklusion; Religionspädagogik; Heterogenität
AbstractReligious pedagogy has not yet dealt with pedagogical discussions about heterogeneity and inclusion to a satisfactory degree. Studies about the performance of pupils in schools of the last few years have shown that a homogeneity of individual performances cannot be established by means of processes of elimination. Using first grade of primary school in Switzerland as an example, the concept of seeing heterogeneity as a resource and not as an obstacle, is shown. Based on the image theology wants to transport of itself and in the interest of the claim of being pedagogical, religious pedagogy must reflect categories such as equality, difference and justice (for instance according to Prengel) also with a view on its own expectations concerning competence in the educational and ecclesiastical sphere and implement these as an "educational concept for the diverse".
Erfasst vonComenius-Institut, Münster
Update2013/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Glaube und Lernen" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: