Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRupp, Hartmut
TitelInklusion.
QuelleIn: Glaube und Lernen, 27 (2012) 2, S. 114-124Verfügbarkeit 
Sprachedeutsch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0179-3551
SchlagwörterPädagogik; Gemeinschaft; Schulpädagogik; Didaktik; Inklusion; Gerechtigkeit
AbstractThe term "inclusion" signifies that everyone is seen as a full member of a society. In the context of school that means that on the one hand, children and adolescents with special needs are unconditionally integrated into the regular school system, and on the other hand, to create a school in which everyone can learn together and individually without differentiation from outside. Therefore, inclusive pedagogy demands a paradigm shift of school-based learning. Through the terms image of god, disability, community, and justice one can see that inclusive pedagogy is asking theology to reexamine its own foundations. Through them it also becomes clear that theology can offer Christian interpretations of human life as conditions for the possibility of inclusive learning.
Erfasst vonComenius-Institut, Münster
Update2013/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Glaube und Lernen" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: