Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Schmid, Michaela |
---|---|
Titel | Ideen und Thesen zur Universität heute aus der Sicht des akademischen Mittelbaus. |
Quelle | In: Bildung und Erziehung, 65 (2012) 2, S. 207-215Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0006-2456; 2194-3834 |
Schlagwörter | Forschung; Besoldung; Arbeitsbedingungen; Beschäftigungspolitik; Universität; Hochschulrahmengesetz; Hochschulrecht; Hochschulstruktur; Habilitation; Wissenschaftlicher Assistent; Hochschuldidaktik; Hochschullehre; Promotion; Weiterbildung; Erfahrungsbericht; Wissenschaftlicher Nachwuchs; Deutschland |
Abstract | The indivisibility of research and teaching - it is an ideal, and it must remain a core of our university culture, but it can also become an empty phrase if the university culture is misunderstood and improperly organized (structural conditions play as well a role as the academics' opinion about and the insight into the indivisibility of research and teaching). The following article deals with the issue and describes the situation from the perspective of the non-professorial teaching staff. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2012/4 |