Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBauer, Thomas; Schmidt, Christoph M.
TitelWTP vs. WTA: Christmas Presents and the endowment effect.
QuelleIn: Jahrbücher für Nationalökonomie und Statistik, 232 (2012) 1, S. 4-11Verfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-4027
SchlagwörterBildungsniveau; Verhalten; Test; Geschenk; Finanzierung; Deutschland
AbstractUsing data on the valuation of Christmas gifts received by students enrolled in different fields at a German university, we investigate whether the endowment effect, the difference between asking and bidding prices, differs between males and females, students of economics and other fields and whether it varies with the market price of the object under consideration. Our estimation results suggest that female students display a significantly higher endowment effect, indicating that experimental studies on the endowment effect are highly sensitive towards the choice of the subject pool. The results further indicate that the endowment effect depends on the market price of the object. Finally, even though the point estimates hint towards both, a lower WTP andWTA of economic students, these differences are not statistically significant at conventional levels. (Orig.).
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2012/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Jahrbücher für Nationalökonomie und Statistik" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: