Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Lenoir, Yves; Jean, Valérie |
---|---|
Titel | The competency-based approach in African textbooks. An approach dominated by economic, political, and cultural interests from the North. |
Quelle | Aus: Hickman, Heather (Hrsg.); Porfilio, Bradley J. (Hrsg.): The new politics of the textbook. Critical analysis in the core content areas. Rotterdam: BRILL (2012) S. 65-85
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3) |
Reihe | Constructing knowledge. 2 |
Beigaben | Illustrationen; Literaturangaben S. 84-85 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 94-6091-912-X; 94-6091-928-6; 94-6091-929-4; 978-94-6091-912-1; 978-94-6091-928-2; 978-94-6091-929-9; 978-94-6091-930-5 |
DOI | 10.1007/978-94-6091-912-1 10.1007/978-94-6091-930-5_4 |
Schlagwörter | Beeinflussung; Bildungspolitik; Kompetenzorientierung; Schulbuch; Französischunterricht; Mathematikunterricht; Gabun; Kamerun; Mali; Senegal; Tunesien |
Erfasst von | Leibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig |
Update | 2016/1 |