Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Suggate, Sebastian (Hrsg.); Reese, Elaine (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Contemporary debates in childhood education and development. 1. publ. |
Quelle | London u.a.: Routledge (2012), XIV, 335 S. |
Reihe | Educational psychology |
Beigaben | Illustrationen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-415-61490-2; 978-0-415-61490-0 |
Schlagwörter | Erziehungsziel; Spielerisches Lernen; Empirische Forschung; Entwicklungspsychologie; Persönlichkeitsentwicklung; Frühe Kindheit; Digitale Medien; Elektronische Medien; Leseverhalten; Mediennutzung; Bildungsstandards; Eltern; Kind; Vorschulalter; Kindergarten; Kindertagesbetreuung; Frühförderung; Schulreife; Übergang; Grundschule; Schulerfolg; Lernen; Hausaufgabe; Unterricht; Lesen; Lesenlernen; Schreiben; Mathematische Kompetenz; Mathematisches Denken; Zahlensystem; Ethische Erziehung; Logik; Erwerbstätigkeit; Diskurs; Leistungsmessung; Qualität; Australien; China; Deutschland; Großbritannien; Neuseeland; Schweden; USA |
Abstract | [This book discusses] contemporary problems and questions in childhood education and developmental psychology. [...] Spanning a broad spectrum of issues, this book covers: 1. Phonic and whole language reading approaches; 2. The developmental effect of non-parental childcare; 3. The value of preschool academic skill acquisition; 4. The most effective methods of teaching mathematics; 5. Standardized assessment - does it work?; 6. The role of electronic media and technology; 7. The pedagogical value of homework; 8. The value of parents reading to children. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2013/1 |