Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFreier, Ronny; Storck, Johanna
TitelThe treatment effect of attending a high-quality school and the influence of unobservables.
QuelleBerlin: DIW (2012), 38 S., 2,98 MB
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheDiscussion papers / Deutsches Institut für Wirtschaftsforschung. 1256
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
SchlagwörterSchätzung; Bildungsniveau; Schulbesuch; Weiterführende Schule; Arbeitspapier; Deutschland
AbstractThis paper studies the effect of attending a high-quality secondary school on subsequent educational outcomes. The analysis is based on data from the German Socio-Economic Panel Study in which we observe children when they make their secondary school choice (between ages 10-12) and later when they self-report on their intentions with regard to their further educational path (between ages 16-17). To identify the treatment effect, we use a regression-control framework as well as an instrumental variable approach (based on local supply of schools). In a second step, we carefully examine the influence of unobservable characteristics, using the new technique proposed by Altonji, Elder, and Taber (2005b). Our findings suggest that unobservable characteristics are indeed crucial to the validity of the research design. While we find large positive and significant effects of attending a high-quality school, we cannot rule out that the estimates are not in fact driven by selection on unobservables.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2013/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: