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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
The basic concern of this contribution is the question whether German teachers of French in lower secondary classes have already followed the principles of the German Educational Standards such as output, competence and task orientation, and what difficulties they have received so far. The results suggest that only some of the theory-based difficulties being proposed by the researchers have posed a challenge for the teachers, who are mostly familiar with the Educational Standards for the First Foreign Language (KMK 2003, 2004). However, the results allow the conclusion that innovative measures in education - such as these principles - cannot be successfully implemented in pedagogic-didactic practice if they are only regulated by educational administration. The teachers agree that the proposals for the implementation of the standards for teaching development given by the Standing Conference of the Ministers of Education and Cutural affairs (KMK 2009) should be followed. Next to a support by professionals in education, they suggest as a core task the improvement of teacher education and traning as well as the provision of appropriate teaching material in order to be successful. (Verlag).
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
2022/2
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Leupold, Eynar; Porsch, Raphaela: Von der Rezeption zur Handlungskompetenz: Bildungsstandards und ihre Konsequenzen für unterrichtliches Handeln. 2011.
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