Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKim, Eun-Young
TitelUsing translation exercises in the communicative EFL writing classroom.
QuelleIn: ELT journal, 65 (2011) 2, S. 154-160
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8290; 0307-8337; 0951-0893; 1477-4526
DOI10.1093/elt/ccq039
SchlagwörterEmpirische Forschung; Methodik; Kommunikativer Ansatz; Fremdsprachenunterricht; Übersetzung; Übersetzungsübung; Englischunterricht; Schreiben; Hochschule; Effizienz; Erfahrungsbericht; Korea
AbstractImplementing process pedagogy in an L2 writing classroom has its own limits for students with low English proficiency. Although L1 writers commonly benefit from writing multiple drafts, most of the low English level Korean college students in the author's English composition class did not benefit from the revisions. In her article she introduces an innovative technique, which combines the two dichotomous approaches - process and product - through the use of grammar-translation in a reflective and collaborative environment. She discusses how using their previous learning approach - based on the grammar-translation method - helped the students to recognize the importance of accuracy for successful written communication and to raise awareness of the audience. The author also discusses how this approach has revealed the fact that students' first language use in a second language writing classroom can be a positive tool for improving their writing proficiency and helping them realize the importance of seeing their own writing more objectively. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: