Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Baer, Robert M.; Daviso III, Alfred W.; Flexer, Robert W.; McMahan, Rachel Queen; Meindl, Richard S. |
---|---|
Titel | Students with intellectual disabilities predictors of transition outcomes. Gefälligkeitsübersetzung: Schüler mit geistiger Behinderung. Prädiktoren für den Übergangserfolg. |
Quelle | In: Career development for exceptional individuals, 34 (2011) 3, S. 132-141
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0885-7288; 1557-5047 |
DOI | 10.1177/0885728811399090 |
Schlagwörter | Sekundarbereich; Schüler; Übergang Schule - Beruf; Inklusion; Berufsausbildung; Berufliche Integration; Übergang Ausbildung - Beruf; Hochschulbildung; Behinderung; Geistig Behinderter; Jugendlicher; Junger Erwachsener; Mehrfach Behinderter; Psychisch Kranker; Schulabgänger; USA |
Abstract | "This study examined the outcomes of 409 students with mental retardation or multiple disabilities from 177 school districts in a Great Lakes state. These students with intellectual disabilities were interviewed at exit and 1 year following graduation. The authors developed and tested three regression models -- two to predict full-time employment and one to predict college enrollment after graduation. Although inclusion was a significant predictor of postsecondary education, career and technical education and work study programs did not reach significance as predictors of postschool employment. For these students, gender and minority issues contributed to most of the variance. These findings point to the need for more holistic career and technical education and work study models for these students" (Author's abstract, IAB-Doku). Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: empirisch; Befragung. Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 2005 bis 2008. |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2012/2 |