Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Popp, Susanne |
---|---|
Titel | Europaweite Konvergenzen in nationalen Lehrwerken für den Geschichtsunterricht? Ein Zugang über den Vergleich von Bildquellen im Schulbuch. |
Quelle | In: Bildung und Erziehung, 64 (2011) 1, S. 39-52Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0006-2456; 2194-3834 |
Schlagwörter | Forschung; Didaktik; Schulbuch; Geschichtsbewusstsein; Geschichtsunterricht; Bild; Europäisierung; Analyse; Symbol; Wirkung; Europa |
Abstract | Today - this is the result of textbook analyses since 2004 - in history textbooks all over Europe a group of about 15 historical paintings and historical photographs is shown above average. The article introduces this popular picture-corpus and analyses it under historical-didactical aspects. The analyses put forward questions of implicit historical theories as well as of the proportion of national history and European education as being especially important. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2011/4 |