Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKnaus, Christopher
TitelShut up and listen.
Teaching writing that counts in urban schools.
QuelleNew York u.a.: Peter Lang (2011), XIV, 201 S.Verfügbarkeit 
ReiheBlack studies & critical thinking. 7
BeigabenLiteratur- und URL-Angaben S. [183]-193
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISSN1947-5985
ISBN1-433-11121-7; 978-1-433-11121-1
SchlagwörterBildung; Gewalt; Kreativität; Schule; Schüler; Curriculum; Stadt; Schreiben; Armut; Rassismus; Buch; Lebenswelt; Afroamerikaner; Benachteiligter Jugendlicher; Benachteiligtes Kind; USA
AbstractLess than fifty percent of African American students graduate from high school. Their educational failure is built into the racial structure of curriculum, standardized testing, teacher preparation programs, and even teacher recruitment pathways. The author argues that African American students should be taught to navigate and resist the racism perpetuated in every aspect of society and schools, and that to do so requires the development and expression of a culturally-rooted voice as a foundation for multicultural, multilingual, democratic communities. [The book] focuses on the voices, perspectives, and experiences of urban African American students - and on their writing, to remind educators of the power of voice, and how far schools are from addressing the reality of racism. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2011/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: