Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Buchinsky, Moshe; Leslie, Phillip |
---|---|
Titel | Educational attainment and the changing U.S wage structure: dynamic implications on young individuals' choices. Gefälligkeitsübersetzung: Bildungsabschluss und die Veränderung der Lohnstruktur in den USA. Dynamische Implikationen für die Berufswahl junger Menschen. |
Quelle | In: Journal of labor economics, 28 (2010) 3, S. 541-594
PDF als Volltext |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0734-306X; 1537-5307 |
DOI | 10.1086/651720 |
Schlagwörter | Bildung; Bildungsbeteiligung; Bildungsertrag; Bildungsabschluss; Einkommenserwartung; Erwerbstätigkeit; Investition; Lohnstruktur; Berufswahl; Mann; Männlicher Jugendlicher; USA |
Abstract | "We present a dynamic model of individuals' educational investments that allows us to explore alternative modeling strategies for forecasting future wage distributions. The key innovation we propose is an approach to forecasting that relies only on the information that would be available at the actual time decisions are made and which incorporates the role of parameter uncertainty into the decision-making process. We compare the performance of our method with alternative models of forecasting behavior, based on CPS data over the period 1964 - 2004." Forschungsmethode: empirisch-quantitativ; empirisch; Sekundäranalyse; Längsschnitt. Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 1964 bis 2004. (author's abstract, IAB-Doku). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2011/1 |