Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKanim, S. E.; Subero, K.
TitelIntroductory labs on the vector nature of force and acceleration.
QuelleIn: American journal of physics, 78 (2010) 5, S. 461-466
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-9505; 1943-2909
DOI10.1119/1.3373923
SchlagwörterExperiment; Videoanalyse; Mechanik; Physik
AbstractWe discuss the use of long-exposure digital photography in introductory mechanics laboratories. Students at New Mexico State University use inexpensive digital cameras to record the motion of objects with attached blinking light emitting diodes. These photographs are used to make inferences about the velocity and acceleration of the moving object. We use the analysis of these photographs to promote student understanding of the vector nature of kinematics quantities. In subsequent laboratories we build on this understanding to help students relate the acceleration vector for a moving object to the net force vector for that object.We give details about the equipment we use and describe the sequence of activities that we have developed for a two-dimensional motion laboratory and for a laboratory on Newton's second law. Finally we present some pre- and post-test data on questions related to the concepts underlying these laboratories. © 2010 American Association of Physics Teachers.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Osnabrück
Update2010/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American journal of physics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: