Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStotz, Daniel; Bossart, Marie-Nicole; Fischli, Patrik
TitelSchulisches Sprachenlernen im Wechselspiel von Gesellschaft und Identität.
QuelleIn: Bulletin VALS-ASLA, (2009) 89, S. 41-59Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen
Sprachedeutsch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1023-2044
SchlagwörterEmpirische Forschung; Fallstudie; Unterrichtsmitschau; Identität; Schule; Interaktion; Unterrichtsforschung; Diskursanalyse; Soziolinguistik; Fremdsprachenunterricht; Mehrsprachigkeit; Englischunterricht; Diskurs; Forschungsprojekt; Schweiz
AbstractThe article reports on a research project, entitled "Multilingualism, identity and language learning in Swiss schools and communities", which draws on sociolinguistic ethnography to describe and interpret the changes in the state school domain connected with the introduction of English as a first foreign language in two cantons. It traces the ways in which the prioritisation of English over French has been legitimated. Key arguments were the needs of a globalised occupational domain, the discourse of equity as well as the ties between English and 'youth culture'. Two case studies describe how teachers are dealing with new priorities and curricular innovation. They crucially focus on the transition between primary and secondary schools and new materials to underscore changing teaching approaches. An analysis of extracts from classroom interaction shows how the structuration process that underlies reform is played out in the linkage between learning arrangements and content worth communicating about. Conclusions stress the need to develop materials and teacher training that support practice and go beyond ideological configurations. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Bulletin VALS-ASLA" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: