Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Donaldson, Stewart I. |
---|---|
Titel | Program theory-driven evaluation science. Strategies and applications. |
Quelle | New York u.a.: Erlbaum (2007), XI, 263 S. |
Beigaben | grafische Darstellungen; Literaturangaben S. 247-254 |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis Verlagsangaben |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-8058-4670-0; 978-0-8058-4670-6 |
Schlagwörter | Evaluation; Evaluationsforschung; Forschung; Forschungsplanung; Computernutzung; Digitale Medien; Beispiel; Programm; Gesundheit; Gesundheitsfürsorge; Training; Arbeitsbedingungen; Arbeit; Arbeitslosenbildung; Einflussfaktor; Interdisziplinarität; Praxis; Theorie; Arbeitnehmer; USA |
Abstract | [The] author ... provides a state-of-the-art treatment of the practice of program theory-driven evaluation science. Each case follows a three-step model: developing program impact theory; formulating and prioritizing evaluation questions; and answering evaluation questions. Initial chapters discuss the emergence of program theory-driven evaluation science and specific strategies for carrying out each of the three steps. Succeeding chapters address recent applications and practical implications of evaluation science. The challenges and lessons learned from the cases are then reviewed. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2009/4 |