Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBickel, Robert
TitelMultilevel analysis for applied research.
It's just regression!
QuelleNew York, NY u.a.: Guilford Press (2007), XXVII, 355 S.Verfügbarkeit 
ReiheMethodology in the social sciences
Beigabengrafische Darstellungen; Literaturangaben S. 331-342
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1-59385-191-X; 978-1-59385-191-0
SchlagwörterForschung; Mehrebenenanalyse; Methodologie; Schule; Schülerleistung; Datenanalyse; Regressionsanalyse; Statistik; Analyse; Anwendungsbeispiel; Modell
AbstractThis book provides [an] introduction to multilevel modeling, a powerful tool for analyzing relationships between an individual-level dependent variable, such as student reading achievement, and individual-level and contextual explanatory factors, such as gender and neighborhood quality. Helping readers build on the statistical techniques they already know, the author emphasizes the parallels with more familiar regression models, shows how to do multilevel modeling using SPSS, and demonstrates how to interpret the results. He discusses the strengths and limitations of multilevel analysis and explains specific circumstances in which it offers (or does not offer) methodological advantages over more traditional techniques. Over 300 dataset examples from research on educational achievement, income attainment, voting behavior, and other timely issues are presented in numbered procedural steps. (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2009/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: