Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMullis, Ina V.S.; Martin, Michael O.; Kennedy, Ann M.; Foy, Pierre
TitelPIRLS 2006 international report.
IEA's progress in international reading literacy study in primary schools in 40 countries.
QuelleChestnut Hill, Mass.: International Study Center (2007), 404 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Beiheft 1
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
SchlagwörterVergleichsuntersuchung; Einstellung (Psy); Geschlechtsspezifischer Unterschied; Leseverhalten; Eltern; Schule; Schuljahr 04; Primarbereich; Lehrer; Schüler; Leistungsbeurteilung; Schülerleistung; Curriculum; Unterricht; Textverständnis; Lesefertigkeit; Leseförderung; Lesekompetenz; Lesenlernen; Leseverstehen; Benchmarking; Internationaler Vergleich; Belgien; Bulgarien; Deutschland; Dänemark; England; Frankreich; Georgien; Hongkong; Indonesien; Iran; Island; Israel; Italien; Kanada; Katar; Kuwait; Lettland; Litauen; Luxemburg; Marokko; Moldau (Republik); Neuseeland; Niederlande; Nordmazedonien; Norwegen; Polen; Rumänien; Russland; Schottland; Schweden; Singapur; Slowakei; Slowenien; Spanien; Südafrika (Staat); Taiwan; Trinidad und Tobago; USA; Ungarn; Österreich
AbstractInaugurated in 2001 and conducted every 5 years, PIRLS is IEA's assessment of students' reading achievement at fourth grade. Administered in 35 countries in 2001, PIRLS in 2006 was implemented in 40 countries, including Belgium with 2 educational systems and Canada with 5 provinces (45 participants in total). ... Building on the PIRLS 2001 framework, PIRLS 2006 assessed a range of reading comprehension processes within two major reading purposes - literary and informational. The assessment included a variety of passages drawn from materials that students encounter in their everyday experiences inside and outside school. More than half the questions were in the constructed-response format, requiring students to generate and write their answers. ... To provide national contexts for understanding the reading achievement results, PIRLS 2006 collected a broad array of background information about students' home and school experiences in learning to read. ... Students' parents, teachers, and school principals, as well as the students themselves completed questionnaires covering various aspects of home literacy support, school environment, and classroom instruction. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: