Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenGoldman, Ricki (Hrsg.); Pea, Roy (Hrsg.); Barron, Brigid (Hrsg.); Denny, Sharon J. (Hrsg.)
TitelVideo research in the learning sciences.
QuelleMahwah, NJ u.a.: Erlbaum (2007), XIII, 603 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Verlagsangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-8058-5360-X; 978-0-8058-5360-5
SchlagwörterEvaluation; Pädagogische Forschung; Unterrichtsmitschau; Filmen; Mediennutzung; Lehrerausbildung; Feedback; Lernen; Lernprozess; Unterrichtsforschung; Unterrichtsgestaltung; Video; Videoaufzeichnung; Technologische Entwicklung; Erkenntnistheorie
AbstractVideo Research in the Learning Sciences is a comprehensive exploration of key theoretical, methodological, and technological advances concerning uses of digital video-as-data in the learning sciences as a way of knowing about learning, teaching, and educational processes. The aim of the contributors, a community of scholars using video in their own work, is to help usher in video scholarship and supportive technologies, and to mentor video scholars, so that video research will meet its maximum potential to contribute to the growing knowledge base about teaching and learning. This volume contributes deeply both to the science of learning through in-depth video studies of human interaction in learning environments - wether classrooms or other contexts - and to see the uses of video for creating descriptive, explanatory, or expository accounts of learning and teaching. It is designed around four themes - each with a cornerstone chapter that introduces and synthesizes the cluster of chapters related to it: Theoretical frameworks for video research; video research on peer, family, and informal learning; video research on classroom and teacher learning; and video collaboratories and technological futures. Video Research in the Learning Sciences is intended for researchers, university faculty, teacher educators, and graduate students in education, and for anyone interested in how knowledge is expanded using video-based technologies for inquiries about learning and teaching. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: