Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Carlson, Dennis (Hrsg.); Gause, C. P. (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Keeping the promise. Essays on leadership, democracy, and education. |
Quelle | New York, NY u.a.: Lang (2007), XVII, 416 S. |
Reihe | Counterpoints. 305 |
Beigaben | Literaturangaben |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-0-8204-8199-9; 978-0-8204-9729-7 |
Schlagwörter | Erziehung; Demokratische Bildung; Kritische Pädagogik; Erziehungsziel; Führungsstil; Öffentliche Erziehung; Konfliktlösung; Kulturelle Identität; Feminismus; Geschlechterrolle; Medienarbeit; Medienkompetenz; Bildungsmanagement; Bildungspolitik; Bildungsmarkt; Schule; Öffentliche Schule; Schulaufsicht; Schulleiter; Schulleitung; Schulkultur; Schüler; Schülerleistung; Interkulturelles Lernen; Forschendes Lernen; Geschlecht; Gerechtigkeit; Demokratie; Demokratisierung; Gemeinwesen; Politisches Verhalten; Rechtsextremismus; Spiritualität; Sexualerziehung; Sexualität; Sexualverhalten; Ökonomisierung; Mitarbeit; Ethnische Gruppe; Afroamerikaner; Ethnische Minderheit; Führungskraft; USA |
Abstract | This volume raises critical questions about the qualities of democratic educational leadership during a time when the promise of democratic education and public life risks being abandoned, forgotten, and emptied of meaning. A diverse chorus of scholars in education take on this issue by analyzing the cultural context of educational leadership in the age of No Child Left Behind, by offering democratic counter-narratives of educational leadership, and by deconstructing popular culture representations of educational leaders. In doing so, they re-situate leadership within a political context and link it to struggles over social justice and human freedom. The contributing scholars also radically re-think educational leadership in ways that include teachers, university-based educators, and scholars as leaders. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2008/1 |