Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFinkbeiner, Claudia; Ludwig, Peter H.; Wilden, Eva; Knierim, Markus
TitelADEQUA. Bericht über ein DFG-Forschungsprojekt zur Förderung von Lernstrategien im Englischunterricht.
QuelleIn: Zeitschrift für Fremdsprachenforschung, 17 (2006) 2, S. 257-274Verfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 4; Anmerkungen
Sprachedeutsch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0939-7299
SchlagwörterEmpirische Forschung; Lernmethode; Textarbeit; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Effizienz; Forschungsprojekt
AbstractThe ADEQUA research project, which is funded by the German Research Foundation (DFG), wants to gain empirical evidence as to how autonomous learning in the EFL classroom can effectively be supported during textbased classroom activities. For this purpose, new task formats for the EFL classroom have been developed which allow for independent work with texts in the foreign language (text comprehension) in cooperative literacy events that make cooperation among the learners compulsory. The ADEQUA project focuses on the following research questions: (1) What learning strategies do students use under what conditions? (2) Are these strategies adequate in the given learning setting? (3) What interventions do teachers identify as necessary to support the learners, and what interventions do they apply? (4) Are these teacher interventions effective? The research project is situated within the context of current efforts in education to implement high-quality student-centered, cognitively challenging classroom activities and to foster autonomous, student-active learning. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Zeitschrift für Fremdsprachenforschung" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: