Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Burwitz-Melzer, Eva |
---|---|
Titel | Kompetenzen für den Literaturunterricht heute. Ein Beitrag zur standardorientierten Didaktik des Fremdsprachenunterrichts. |
Quelle | In: Fremdsprachen lehren und lernen, 34 (2005), S. 94-110 |
Beigaben | Literaturangaben |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0932-6936 |
Schlagwörter | Interkulturelle Kommunikation; Bildungsstandards; Sekundarstufe I; Lehrerausbildung; Didaktische Grundlageninformation; Fachdidaktik; Kommunikative Kompetenz; Literaturkanon; Literaturunterricht; Hörverständnis; Englischunterricht; Leseverstehen; Deutschland |
Abstract | Communicative ELF syllabuses since Threshold Level have treated the teaching of literature as an aspect of minor importance, and a number of publications informing the 2003 National Educational Standards in Germany follow this pattern, denouncing fictional texts as irrelevant for the acquisition of communicative competence. In her contribution the author argues against this tendency and proposes competences for the teaching of literature in the EFL classroom as a means of fostering communicative competence in general through challenging and motivating activities. This list of competences can help to complete otherwise deficient lists of communicative competences. (Verlag, adapt.). |
Erfasst von | Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg |
Update | 2006/5 |