Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStringfield, Samuel C.; Yakimowski-Srebnick, Mary E.
TitelPromise, progress, problems, and paradoxes of three phases of accountability.
A longitudinal case study of the Baltimore City public schools.
QuelleIn: American educational research journal, 42 (2005) 1, S. 43-75Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-8312; 1935-1011
DOI10.3102/00028312042001043
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Fallstudie; Längsschnittuntersuchung; Chancengleichheit; Leistungssteigerung; Soziale Benachteiligung; Bildungsstandards; Schulreform; Schule; Schulgesetz; Schülerleistung; Stadt; Geschichte (Histor); Leistungsmessung; Rechenschaftslegung; Baltimore, Md.; USA
AbstractIssues associated with attempting to achieve academic equity while raising achievement gains for all Americans are being negotiated at a large scale and with particular urgency in our urban school districts. Building from a decade of archival data, 6 years of student-level quantitative data, semistructured interviews, document analyses, and observations of key informants, the authors examine the long-term interplay of shifting state and federal policies related to accountability requirements, organizational responses, and student outcome measures in the Baltimore City Public School System, a large, high-poverty, majority-minority urban school system. Analyses conducted from 1992 through the spring of 2003 are presented in the light of both increasing accountability requirements and national and state calls for urban school reform. The authors conclude by examining possible implications for districts and states serving large concentrations of students at risk. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2006/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American educational research journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: