Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMeyer, Luanna H.
TitelSupporting academic staff.
Meeting new expectations in higher education without compromising traditional faculty values.
QuelleIn: Higher education policy, 18 (2005) 3, S. 243-255Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0952-8733
SchlagwörterGegenwart; Hochschulverwaltung; Hochschullehrer; Hochschule; Aufgabe; Idee
AbstractUniversity contributions to knowledge flow and capacity development depend upon the engagement and productivity of the faculty, who are called upon to meet changing expectations for teaching, research, and service. Escalating accountability demands accompanied by declining resources to support the professoriate could have unknown impact on traditional patterns of academic talent flow within higher education. Motivation theory and the existing empirical literature on faculty attitudes suggest detrimental effects of these conflicting demands without consideration for academic values, lifestyle, and role. Universities must proactively investigate policies and strategies to motivate and enhance their developing professoriate. Not doing so will lead inevitably to limits on the institution's capacity to attract, retain, and nurture those with the essential qualifications, academic ability, and commitment necessary for higher education to perform its unique role in society. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2006/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: