Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKern, Richard
TitelMaking connections through texts in language teaching.
QuelleIn: Language teaching, 41 (2008) 3, S. 367-387Verfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen; Anmerkungen 3
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0261-4448
SchlagwörterKultur; Gesellschaft; Film; Medien; Film; Französischunterricht; Fremdsprachenunterricht; Gesellschaft; Kriminalität; Literaturunterricht; Musik; Text; Hochschule; Kolonialismus; Landeskunde; Fachdidaktik; Kultur; Medien; Unterrichtsstunde; Textanalyse; Interkulturelles Lernen; Interkulturelles Lernen; Methodik; Unterrichtsstunde; Fachdidaktik; Literaturunterricht; Text; Textanalyse; Fremdsprachenunterricht; Französischunterricht; Landeskunde; Kolonialismus; Musik; Kriminalität; Hochschule
AbstractLanguage is not just a tool for communication. It is also a resource for creative thought, a framework for understanding the world, a key to new knowledge and human history, and a source of pleasure and inspiration. The Connections Standard is about linking language and literature study to other disciplines (for example, art, music, film, history, among others) and about getting students to experience unique viewpoints available only through a particular language and its cultures. The presentation argues for the importance of analyzing texts (written, oral, visual, audio-visual) in language teaching. The goal is to give students the chance to position themselves in relation to distinct viewpoints and distinct cultures and to make connections between language and other symbolic ways of making meaning, connections between language and other disciplines, and connections between language and culture. These connections are not easy to make, but they are essential if students are to be prepared for the broadest range of language use and allow them to achieve their full communicative potential. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: