Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDeem, Rosemary
TitelProducing and re/producing the global university in the 21st century.
Researcher perspective and policy consequences.
QuelleIn: Higher education policy, 21 (2008) 4, S. 439-456Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0952-8733
SchlagwörterGegenwart; Staat; Globalisierung; Hochschulbildung; Universität; Hochschulforschung; Hochschulreform; Hochschullehre; Hochschule; Aufgabe; Idee
AbstractThis paper examines some aspects of current debates about what constitutes the global university in the 21st century, focusing particularly on concepts and perspectives about how the idea of a university is being produced and reproduced. As well as exploring the theoretical and empirical content of eight different analyses ranging from the relationship between the university and the welfare state to the effects of the financialization of academic publishing, this paper considers the relevance of the arguments presented to universities themselves and the extent to which the contributions analyzed might also appeal to policy makers and university leaders. The eight analyses selected are among those presented at two recent international seminar series on universities, ideas, and globalization processes for which the author was a co-organizer. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2009/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: