Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLeisyte, Liudvika; Endersa, Jürgen; De Boera, Harry
TitelThe freedom to set research agendas.
Illusion and reality of the research units in the Dutch universities.
QuelleIn: Higher education policy, 21 (2008) 3, S. 377-391Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0952-8733
SchlagwörterStaat; Hochschulforschung; Hochschulreform; Hochschullehrer; Hochschule; Ausland; Niederlande
AbstractThe Dutch higher education and research system has incrementally changed during the last decade. Several reforms, initiated by the government, have hinted towards influencing the basic processes within universities, such as research programming. However, it is largely unknown how these reforms have been implemented at the university shop floor level. Are the core activities of academics influenced by the reforms? Do academics still enjoy the academic freedom as they used to do? In this paper, we address the responses of four research units to changed institutional environments (two units in biotechnology and two in medieval history). Based on 33 interviews, we mapped their views on present-day research programming and problem choice in their units. The results show that the research units preserve their own research agenda to a large extent: the academic credibility process is paramount. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2009/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: