Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEbner, Martin; Nagler, Walther
TitelHas the end of chalkboard come?
A survey about the limits of Interactive Pen Displays in Higher Education.
QuelleAus: Bruck, Peter A. (Hrsg.); Lindner, Martin (Hrsg.): Microlearning and capacity building. Proceedings of the 4th Intenational Microlearning 2008 Conference. 1st ed. Innsbruck: Innsbruck Univ. Press (2008) S. 79-91
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheConference series
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-902571-60-1
SchlagwörterSurvey; Medienpädagogik; Neue Technologien; Interaktive Medien; Hochschullehre; Medieninformatik; E-Learning; Jahr 2007; Jahr 2008; Graz
AbstractThis paper tracks the question how the usage of an interactive pen display benefits teaching at universities. The advantages and disadvantages as well as important didactical aspects that need to be concerned in this context are discussed. First results of a survey on the application area of interactive pen displays for higher education purpose that was carried out at Graz University of Technology (TU Graz) in winter term 2007/08 are reflected. Although the results of the survey are surprisingly significant in favour of the interactive pen display overall strategies for a widespread usage at universities are recommended. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2014/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: