Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Buer, Jürgen van (Hrsg.); Wagner, Cornelia (Hrsg.); Teuscher, Thomas (Hrsg.); Gausch, Maika (Mitarb.); Rieke, Thomas (Mitarb.) |
---|---|
Titel | Innovation, change, and sustainability in Syrian higher education. Processes, products, and experiences. Joint European Tempus Project "Quality University Management and Institutional Autonomy" (QUMIA). |
Quelle | Berlin: Humboldt-Univ., Phil. Fak. IV, Inst. für Erziehungswiss., Abt. Wirtschaftspädagogik (2008), 221 S. |
Reihe | Studien zur Wirtschaftspädagogik und Berufsbildungsforschung aus der Humboldt-Universität zu Berlin. 14 |
Beigaben | Illustrationen; Literaturangaben S. 205-219 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISSN | 1615-0066 |
Schlagwörter | Evaluation; Selbstevaluation; Europäischer Bildungsraum; Selbstverwaltung; Curriculumentwicklung; Akkreditierung; Internationalisierung; Qualitätsmanagement; Hochschulbildung; Studium; Universität; Hochschulautonomie; Hochschulstruktur; Studienerfolg; Studiengang; Qualitätsentwicklung; Qualitätssicherung; Rechenschaftslegung; Standard; Institution; Private Trägerschaft; Forschungsprojekt; Syrien |
Abstract | Syria represents a society in transition, where a fundamental change is taking place at present. This change concerns economic, industrial and societal transformations and those of Syria's educational system, particularly regarding its higher education. The present book keeps records of TEMPUS project "Quality University Management and Institutional Autonomy" and its outcomes in terms of a best practice model through an externally proven evaluation. ... The theoretical contributions contain a multitude of references to relevant literature, such as questions of accreditation, functions and design of universities' mission statements as well as the implementation of quality management in higher education institutions and the importance and role of evaluation in universities' development etc. Furthermore, the book refers to fundamental cognitions and experiences in adaptation of international standards towards a ... changing higher education landscape in Syria. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2009/4 |