Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inde Sonneville, Jenny
TitelAcknowledgement as a key to teacher learning.
QuelleIn: ELT journal, 61 (2007) 1, S. 55-62
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8290; 1477-4526
SchlagwörterEmpirische Forschung; Fallstudie; Unterrichtsmitschau; Bewusstmachung; Lehrer; Methodik; Unterrichtsstunde; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht
AbstractIn the article the author introduces the concept of 'acknowledgement' and explores the role which it plays in facilitating teacher learning. Acknowledgement is the validation or recognition of the teacher, which comes about when teachers have the space to present their own perceptions of their teaching without judgement. The author traces the development of a teacher from resistance to transformation during a series of teacher development activities at our institute. The teacher, Faye, observed a video of herself teaching an English lesson. She then explored her teaching in a series of 'cooperative development' conversations. Through having the space to acknowledge herself, she gained the critical self-awareness which led to her learning. The author suggests that teachers who wish to collaborate for learning purposes practise creating the non-judgemental space for acknowledgement in learning conversations. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: