Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKassis, Wassilis
TitelAporien homogenisierender Lesesozialisationsforschung.
QuelleIn: Bulletin VALS-ASLA, (2007) 86, S. 3-27Verfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 3; Literaturangaben; Tabellen 4
Sprachedeutsch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1023-2044
SchlagwörterEmpirische Forschung; Selbsteinschätzung; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Lesen; Heterogenität; Erwachsener
AbstractThe reported empirical analysis, based on 1181 self-evaluations by adolescents regarding their home and schooling literacy respectively aims at identifying how hetereogeneity in reading socialisation and the development of reading compentences are related. Findings show that reading socialisation is by far not homogeneous in the sample under scrutiny and differs substantially regarding quality and quantity of the home literacies. Furthermore, the study shows how a generally homogenised model of reading competence based on literacy practices stemming from outside of school particularly orients to groups of higher socio-economic status with their particular reading socialisation and respective knowledge. However important for groups with other reading socialisation profiles, this homogenised assumption is problematic if taken as a basis for designing supporting measures for children and adolescents with problematic features in their schooling literacy process. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Bulletin VALS-ASLA" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: