Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCompton, Lily
TitelThe Impact of Content and Context on International Teaching Assistants' Willingness to Communicate in the Language Classroom.
QuelleIn: Teaching English as a second or foreign language, 10 (2007) 4, S. 1-20
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 1; Anmerkungen 4; Literaturangaben; Tabellen 2
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1072-4303
SchlagwörterEmpirische Forschung; Qualitative Forschung; Unterrichtsmitschau; Kommunikation; Schülerverhalten; Motivation; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Hochschule
AbstractPast studies have identified the impact of situational and enduring variables on second language (L2) learners' willingness to communicate (WTC) in the L2. The qualitative study triangulates data from two classroom observations, semi-structured interviews with four students and class instructor, and personal experiences including communication with peers to examine the impact of content and context on four international teaching assistants' (ITAs') WTC in their language class. Results suggest that ITAs are more willing to communicate when there is shared knowledge of field-specific content or if they feel confident with their L2 ability. Cultural factors and international posture were also important factors that contributed to the level of ITAs' WTC. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching English as a second or foreign language" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: