Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChavez, Monika Maria
TitelThe orientation of learner language use in peer work: teacher role, learner role and individual identity.
QuelleIn: Language teaching research, 11 (2007) 2, S. 161-188Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch; deutsche Zitate
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1362-1688
SchlagwörterEmpirische Forschung; Lehrerverhalten; Interaktion; Schülerverhalten; Deutsch als Fremdsprache; Sprachgebrauch; Vergleichende Analyse; Erstsprache; Fremdsprachenunterricht; Slang; Hochschule; Partnerarbeit; USA
AbstractThe reported study investigates the orientation of language-use practices during in-class peer work of second-year college learners of German in three different sections (classes) of a multi-section course, taught by three different teachers at a public American Midwestern research university. Qualitative analyses of recordings made over the course of an academic semester focused on differences among the three sections in terms of (1) the use of slang and profanity; (2) student dis/engagement with the task and each other; and (3) the use of the first language (English). Results show that the learners in the three course sections oriented themselves between norms established during teacher-led instruction, their institutional learner role and their individual identity. In sociocultural theoretical terms, the teacher proved a shadow participant in peer interaction and the notion of situated learning, as applied in Activity Theory, was expanded to account for the specific language-use conventions, situated in the respective classroom language speech community. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language teaching research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: